نظر

حتماٌ...

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

وقتی کاری انجام نمی شه، حتما خیری توش هست

وقتی مشکل پیش بیاد ، حتما حکمتی داره

 

وقتی کسی را از دست می دی ، حتما لیاقتت را نداشته

وقتی تو زندگیت ، زمین بخوری حتماً چیزی است که باید یاد بگیری

 

وقتی بیمار می شی ، حتماً جلوی یک اتفاق بدتر گرفته شده

 

وقتی دیگران بهت بدی می کنند ، حتماً وقتشه که تو خوب بودن خودتو نشون بدی

 

وقتی اتفاق بد یا مصیبتی برات پیش می یاد ، حتماً داری امتحان پس می دی

وقتی همه ی درها به روت بسته می شه، حتماً خدا می خواد پاداش بزرگی بابت صبر و شکیبایی بهت بده

وقتی سختی پشت سختی می یاد ،حتماً وقتشه روحت متعالی بشه


وقتی دلت تنگ می شه ، حتماً وقتشه با خدای خودت تنها باشی

 

 


برچسب ها:

- 23:52

نظر

دروغ

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

گاهی دلم برای چوپان دروغگو خیلی می سوزد

بیچاره دو بار بیشتر دروغ نگفت


انگشت نما شد


ولی ما هنوز صادق ترینیم


برچسب ها:

- 20:19

نظر

قران

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

آیا می دانید که اگر شما در حال حمل قرآن باشید؛شیطان دچار درد شدید در سر میشود

وباز کردن قرآن ، شیطان را تجزیه می کند....

و با خواندن قرآن،به حالت غش فرو میرود.....

و خواندن قرآن باعث در اغما رفتنش میشود.....

و آیا شما می دانید که هنگامی که می خواهید دوباره به این پیام را به دیگران ارسال کنید،شیطان سعی خواهد کرد تا شما را منصرف کند....

فریب شیطان را نخور

 


برچسب ها:

- 20:14

نظر

با مرد بچه ننه چه کنیم؟

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

 

 

 

ra4-1287


برچسب ها:

- 11:45

نظر

انواع دوستی ها

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

دوستان به سه دسته قابل تقسیم هستند :

نخست : دوستان واقعی

دوم : دوستان ظاهری

سوم : دشمنان در لباس دوست

گروه نخست که معمولا اندکند مومنانی هستند که یراساس ایمان ، دوستی می کنند و در اصل عشق به خداست که موجب دوستی با دوستان خدا می شود

گروه دوم که بسیارند انسان هایی هستند که بر اساس منافع خود و به سبب نیازی که دارند اظهار دوستی می کنند

گروه سوم که تعدادشان گاهی کم و گاهی زیاد است انسان نماهای چند چهره ای هستند که معمولا خنجری از پشت با خود دارند و در شرایطی غیرقابل پیش بینی زهر خود را می ریزند و انسان را غافلگیر می سازند

انسان عاقل تنها به گروه اول اعتماد کرده و با گروه دوم صرفا معاشرت و زندگی می کند و از گروه سوم بشدت بیمناک و مراقب می باشد

شناخت گروه سوم تنها در مقام عمل میسر است و به سادگی نمی توان آنان را شناخت


برچسب ها:

- 11:11

نظر

دل

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

میان ماندن و نماندن

فاصله تنها یک حرف ساده بود

از قول من

به باران بی امان بگو :

دل اگر دل باشد ،

آب از آسیاب علاقه اش نمی افتد

 

 


برچسب ها:

- 10:58

نظر

عشق

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

عشق یعنی مستی و دیوانگی عشق یعنی با جهان بیگانگی

 

 

عشق یعنی شب نخفتن تا سحر عشق یعنی سجده ها با چشم تر

 

عشق یعنی سر به دار اویختن عشق یعنی اشک حسرت ریختن

 

عشق یعنی در جهان رسوا شدن عشق یعنی مست و بی پروا شدن

 

عشق یعنی دیده بر در دوختن عشق یعنی در فراقش سوختن

 

عشق یعنی شعله بر خرمن زدن عشق یعنی رسم دل بر هم زدن

 


برچسب ها:

- 10:56

نظر

می آید...

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

چشم بر هم ننهاده گردش دوران گذشت
بهر یک کَس سخت و بهر دیگری آسان گذشت


روزگاری خواهد آمد با خودت نجوا کنی
یاد باد آن روزگارانی که با یاران گذشت . . .

 

 


برچسب ها:

- 22:31

نظر

معنی شجاعت

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

در یکی از دبیرستان های تهران هنگام برگزاری امتحانات آخر سال به عنوان موضوع انشا این مطلب داده شد که ''شجاعت یعنی چه؟''
محصلی در قبال این موضوع فقط نوشته بود : ''شجاعت یعنی این'' و برگه ی خود را سفید به ممتحن تحویل داده بود و رفته بود !
اما برگه ی آن جوان دست به دست دبیران گشته بود و همه به اتفاق و بدون استثنا به ورقه سفید او نمره 20 دادند فكر میكنید اون دانش آموز چه كسی می تونست باشه؟

دکتر شریعتی



برچسب ها:

- 21:32

نظر

غریب تر از زن

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

غریب تر از زنی که گریه میکند

!!!!!!!! مردی است که نمیداند او را چگونه آرام کند

 


برچسب ها:

- 21:30

نظر

اشک

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

هر وقت گریه می کنم، سبک می شوم؛


عجب وزنی دارد چند قطره اشک ...!

 

 


برچسب ها:

- 21:27

نظر

چه ازدواج کرده باشید، چه نکرده باشید، باید این را بخوانید

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم...




 

 

افکارنیوز: وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمانش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.

با یک احساس گناه و عذاب وجدان عمیق، برگه طلاق را آماده کردم که در آن قید شده بود می‌تواند خانه، ماشین، و ۳۰% از سهم کارخانه‌ام را بردارد. نگاهی به برگه‌ها انداخت و آن را ریز ریز پاره کرد. زنی که ۱۰ سال زندگیش را با من گذرانده بود برایم به غریبه‌ای تبدیل شده بود. از اینکه وقت و انرژیش را برای من به هدر داده بود متاسف بودم اما واقعاً نمی‌توانستم به آن زندگی برگردم چون عاشق یک نفر دیگر شده بودم. آخر بلند بلند جلوی من گریه سر داد و این دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتم ببینم. برای من گریه او نوعی رهایی بود. فکر طلاق که هفته‌ها بود ذهن من را به خود مشغول کرده بود، الان محکم‌تر و واضح‌تر شده بود.

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم.
صبح روز بعد او شرایط طلاق خود را نوشته بود: هیچ چیزی از من نمی‌خواست و فقط یک ماه فرصت قبل از طلاق خواسته بود. او درخواست کرده بود که در آن یک ماه هر دوی ما تلاش کنیم یک زندگی نرمال داشته باشیم. دلایل او ساده بود: وقت امتحانات پسرمان بود و او نمی‌خواست که فکر او بخاطر مشکلات ما مغشوش شود.

برای من قابل قبول بود. اما یک چیز دیگر هم خواسته بود. او از من خواسته بود زمانی که او را در روز عروسی وارد اتاقمان کردم به یاد آورم. از من خواسته بود که در آن یک ماه هر روز او را بغل کرده و از اتاقمان به سمت در ورودی ببرم. فکر می‌کردم که دیوانه شده است. اما برای اینکه روزهای آخر با هم بودنمان قابل‌تحمل‌تر باشد، درخواست عجیبش را قبول کردم.

درمورد شرایط طلاق همسرم با معشوقه‌ام حرف زدم. بلند بلند خندید و گفت که خیلی عجیب است. و بعد با خنده و استهزا گفت که هر حقه‌ای هم که سوار کند باید بالاخره این طلاق را بپذیرد.

از زمانیکه طلاق را به طور علنی عنوان کرده بودم من و همسرم هیچ تماس جسمی با هم نداشتیم. وقتی روز اول او را بغل کردم تا از اتاق بیرون بیاورم هر دوی ما احساس خامی و تازه‌کاری داشتیم. پسرم به پشتم زد و گفت اوه بابا رو ببین مامان رو بغل کرده. اول او را از اتاق به نشیمن آورده و بعد از آنجا به سمت در ورودی بردم. حدود ۱۰ متر او را در آغوشم داشتم. کمی ناراحت بودم. او را بیرون در خانه گذاشتم و او رفت که منتظر اتوبوس شود که به سر کار برود. من هم به تنهایی سوار ماشین شده و به سمت شرکت حرکت کردم.

در روز دوم هر دوی ما برخورد راحت‌تری داشتیم. به سینه من تکیه داد. می‌توانستم بوی عطری که به پیراهنش زده بود را حس کنم. فهمیدم که خیلی وقت است خوب به همسرم نگاه نکرده‌ام. فهمیدم که دیگر مثل قبل جوان نیست. چروک‌های ریزی روی صورتش افتاده بود و موهایش کمی سفید شده بود. یک دقیقه با خودم فکر کردم که من برای این زن چه کار کرده‌ام.

در روز چهارم وقتی او را بغل کرده و بلند کردم، احساس کردم حس صمیمیت بینمان برگشته است. این آن زنی بود که ۱۰ سال زندگی خود را صرف من کرده بود. در روز پنجم و ششم فهمیدم که حس صمیمیت بینمان در حال رشد است. چیزی از این موضوع به معشوقه‌ام نگفتم. هر چه روزها جلوتر می‌رفتند، بغل کردن او برایم راحت‌تر می‌شد. این تمرین روزانه قوی‌ترم کرده بود!

یک روز داشت انتخاب می‌کرد چه لباسی تن کند. چند پیراهن را امتحان کرد اما لباس مناسبی پیدا نکرد. آه کشید و گفت که همه لباس‌هایم گشاد شده‌اند. یکدفعه فهمیدم که چقدر لاغر شده است، به همین خاطر بود که می‌توانستم اینقدر راحت‌تر بلندش کنم.

یکدفعه ضربه به من وارد شد. بخاطر همه این درد و غصه‌هاست که اینطور شده است. ناخودآگاه به سمتش رفته و سرش را لمس کردم.

همان لحظه پسرم وارد اتاق شد و گفت که بابا وقتش است که مامان را بغل کنی و بیرون بیاوری. برای او دیدن اینکه پدرش مادرش را بغل کرده و بیرون ببرد بخش مهمی از زندگیش شده بود. همسرم به پسرمان اشاره کرد که نزدیکتر شود و او را محکم در آغوش گرفت. صورتم را برگرداندم تا نگاه نکنم چون می‌ترسیدم در این لحظه آخر نظرم را تغییر دهم. بعد او را در آغوش گرفته و بلند کردم و از اتاق خواب بیرون آورده و به سمت در بردم. دستانش را خیلی طبیعی و نرم دور گردنم انداخته بود. من هم او را محکم در آغوش داشتم. درست مثل روز عروسیمان.

اما وزن سبک‌تر او باعث ناراحتیم شد. در روز آخر، وقتی او را در آغوشم گرفتم به سختی می‌توانستم یک قدم بردارم. پسرم به مدرسه رفته بود. محکم بغلش کردن و گفتم، واقعاً نفهمیده بودم که زندگیمان صمیمیت کم دارد. سریع سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم. وقتی رسیدم حتی در ماشین را هم قفل نکردم. می‌ترسیدم هر تاخیری نظرم را تغییر دهد. از پله‌ها بالا رفتم. معشوقه‌ام که منشی‌ام هم بود در را به رویم باز کرد و به او گفتم که متاسفم، دیگر نمی‌خواهم طلاق بگیرم.

او نگاهی به من انداخت، تعجب کرده بود، دستش را روی پیشانی‌ام گذاشت و گفت تب داری؟ دستش را از روی صورتم کشیدم. گفتم متاسفم. من نمی‌خواهم طلاق بگیرم. زندگی زناشویی من احتمالاً به این دلیل خسته‌کننده شده بود که من و زنم به جزئیات زندگیمان توجهی نداشتیم نه به این دلیل که من دیگر دوستش نداشتم. حالا می‌فهمم دیگر باید تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روی او را در آغوش گرفته و از اتاق خوابمان بیرون بیاورم. معشوقه‌ام احساس می‌کرد که تازه از خواب بیدار شده است. یک سیلی محکم به گوشم زد و بعد در را کوبید و زیر گریه زد. از پله‌ها پایین رفتم و سوار ماشین شدم. سر راه جلوی یک مغازه گل‌فروشی ایستادم و یک سبد گل برای همسرم سفارش دادم. فروشنده پرسید که دوست دارم روی کارت چه بنویسم. لبخند زدم و نوشتم، تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز صبح بغلت می‌کنم و از اتاق بیروم می‌آورمت.

شب که به خانه رسیدم، با گلها دست‌هایم و لبخندی روی لبهایم پله‌ها را تند تند بالا رفتم و وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم روی تخت افتاده و مرده است! او ماه‌ها بود که با سرطان می‌جنگید و من اینقدر مشغول معشوقه‌ام بودم که این را نفهمیده بودم. او می‌دانست که خیلی زود خواهد مرد و می‌خواست من را از واکنش‌های منفی پسرمان بخاطر طلاق حفظ کند. حالا حداقل در نظر پسرمان من شوهری مهربان بودم.

جزئیات ریز زندگی مهمترین چیزها در روابط ما هستند. خانه، ماشین، دارایی‌ها و سرمایه مهم نیست. اینها فقط محیطی برای خوشبختی فراهم می‌آورد اما خودشان خوشبختی نمی‌آورند.

سعی کنید دوست همسرتان باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای تقویت صمیمیت بین خود انجام دهید.


برچسب ها:

- 13:3

نظر

آغوش

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

دلــــــــــم آغــــــــــوشی می خــــــــــواهد که نــــــــــه زن باشــــــــــد نه مرد ! . . . خــــــــــدایا ! زمــــــــــین نمــــــــــی آیی ؟!‏

 

 


برچسب ها:

- 12:56

نظر

کودکی

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

 

کـــــــــاش کـــــــــودک بـــــــــودیم تا هـــــــــر روز به جـــــــــای دلـــــــــمان، زانـــــــوهایمان
 
زخـــــــــم ميـــــــــشد! . .
 
دلـــــــــم بچگـــــــــی میـــــــــخواهد! . . . جلـــــــــوی کـــــــــدام مـــــــــغازه پا بکـــــــــوبم تا
 
برایـــــــــم آرامـــــــــش  بخـــــــــرند . . ؟


برچسب ها:

- 12:55

نظر

دل نوشته...

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

ای کـــــــاش میـــــــفهمیدم وقـــــــتی که با نـــــــگاه ســـــــرد و بی روحـــــــت بـــــــهم زل

مـــــــیزنی تو فـــــــکرت چـــــــی مـــــــیگذره ؟! . . . ای کـــــــاش چـــــــشماتم مـــــــثل

خـــــــودت اهـــــــل دروغ بـــــــودن تا حقـــــــیقت های تـــــــلخ قـــــــلبت رو ایـــــــنجوری به

رخـــــــم نمـــــــی کشیدن . . . ای کـــــــاش وقـــــــتی از رفتن بـــــــرات مـــــــیخوندم

صـــــــدامو مـــــــیشنیدی . . میگفتی : من بدون تو ؟؟ اصلا حرفشم نزن ! . . . ای کـــــــاش

مـــــــیفهمیدی امـــــــروز بـــــــخاطر سوز و ســـــــرمای زمـــــــستون تازه از راه رســـــــیده

نبود که بـــــــخودم میـــــــلرزیدم ! بـــــــخاطر ســـــــرمای وجودت و ســـــــردی نگاهت بود که

داشتم یخ میزدم . . . ای کـــــــاش فقط یـــــــکم مـــــــنو می فـــــــهمیدی . . .


برچسب ها:

- 12:54

نظر

تنهایی...

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

تنهــــــــا که باشــــــــی . . . گاهــــــــی آرزو می کــــــــنی کــــــــه يــــــــک نفــــــــر صــــــــدايت کند ، حــــــــتی اشــــــــتباهی !


برچسب ها:

- 12:53

نظر

دلی که ته ندارد...

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

خــیــالــت راحــتــ . .

شــکــســتــه هــا نــفــریــن هــم بــکــنــنــ

گــیــرا نــیــست . .

نـِـفــریــن تــهِ دل مــیــخــواهــد

دلِ شــکــســتــه هــم کــه دیــگــر ســر و تــه نـَــدارد . . . ...


برچسب ها:

- 12:50

نظر

دنیای پینوکیو

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

در روز هایی که دلم شکسته بود

یاد حرف های پدر ژپتو به پینوکیو افتادم که می گفت:

«پینوکیو!چوبی بمان!آدم ها سنگی اند دنیایشان قشنگ نیست.»


برچسب ها:

- 12:48

نظر

---دستان من---

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

این روزها ........

خیلـے چیزها در בست من نـےست...!!!

مثلاً בستآنت...!!!


برچسب ها:

- 12:47

نظر

رفتن من و تو

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

گفتم: واقعا داری میری؟

گفت: آره...

گفتم: منم بیام؟

گفت: جایی که من میرم جای ۲ نفره نه ۳ نفر!

گفتم: برمی‌گردی؟

فقط خندید…

اشک توی چشمام حلقه زد،

سرمو پایین انداختم،

دستشو زیر چونم گذاشت و سرمو بالا آورد

گفت: تو کجا میری؟

گفتم: میرم بالاخره یه جایی...

گفت: تنها نریا، یکیو با خودت ببر...!

گفتم: جایی که من میرم جای ۱ نفره نه ۲ نفر!

گفت: برمی‌گردی؟

گفتم: جایی که میرم راه برگشت نداره!

من رفتم اونم رفت...

ولی اون مدتهاست که برگشته و با اشک چشماش

خاک مزارمو شستشو میده...


برچسب ها:

- 12:46

نظر

!!!...حال دل

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

نگران نباش...

حال دلم خوب است

آرام ...

گوشه اي نشسته و روياهايش را به خاك ميسپارد...


برچسب ها:

- 12:44

نظر

هیچ وقت

نویسنده : reza
موضوع :  , مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

هیچ وقت این دو جمله رو نگو:
١)ازت متنفرم ٢)دیگه نمیخوام ببینمت

 

هیچ وقت با این دو نفر همصحبت نشو:
١)از خود متشکر ٢)وراج

 

هیچ وقت دل این دو نفر رو نشکن:
١)پدر ٢)مادر

 

هیچ وقت این دو تا کلمه رو نگو:
١)نمیتونم ٢)بد شانس

 

هیچ وقت این دو تا کارو نکن:
١)دروغ ٢)غیبت

 

هیچ وقت این دو تا جمله رو باور نکن :
١)آرامش در اعتیاد ٢)امنیت دور از خانه

 

همیشه این دو تا جمله رو به خاطر بسپار:
١)آرامش با یاد خدا ٢)دعای پدر و مادر

 

همیشه دوتا چیز و به یاد بیار:
١)دوستای گذشته رو ٢)خاطرات خوبت رو

 

 

همیشه به دو تا چیز دل ببند:
١)صداقت ٢)صمیمیت

 

همیشه به این دو نفر گوش کن:
١)فرد با تجربه ٢)معلم خوب

 

 

 

 

 

* * * بقیه جمله ها در ادامه مطلب* * * 

 


برچسب ها:

- 21:45

نظر

اشک خدا

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

كوچك تر كه بودم فكر ميكردم باران اشك خداست

ولي مگر خدا هم گريه ميكند؟؟چرا دل خدا بايد بگيرد؟!؟!

دوست داشتم زير باران قدم بزنم

تا بوي خدا را احساس كنم

اشك خدا را در كاسه اي جمع كنم تا هر وقت دلم گرفت

كمي بنوشم تا پاك و آسماني شوم...

آسمان كه خاكستري مي شد دل من هم ابري مي شد

فكر ميكردم كه آدم ها دل خدا را شكستند

و يا از ياد خدا غافل شدند

همه ميگفتند باران رحمت خداست

ولي حس كودكانه ي من ميگفت:

خدا دلش از دست آدم ها گرفته است ...


برچسب ها:

- 21:39

نظر

....

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

روزگار نبودنت را برایم دیکته می کند…

و نمره ی من باز صفر می شود …

هنوز نبودنت را یاد نگرفته ام ….!!!!


“دوست دارم”

تکیه کلام تو بود…

من بی جهت به آن تکیه داده بودم…!!!


 

دلم درد میکنـــــــــــــــــــــــــــــــــــد….

انگــــــــــــــــــــــار….

خام بودنــــــــــــــــــــــــــــد…

خیال هایی که به خوردم داده بــــــــــــــــــــــــــــــــودی…!


 

منبع:http://naghmehsara.ir


برچسب ها:

- 21:23

نظر

5 سوال مهم که هر روز باید از خودتان بپرسید

نویسنده : reza
موضوع : جالب , مطالب مفید و خواندنی ,  , 

5 سوال مهم که هر روز باید از خودتان بپرسید

به ادامه مطلب بروید...


برچسب ها:

- 14:36

نظر

چه زیباست

نویسنده : reza

 

 

 چه زیباست هنگامی که

 در اوج نشاط و بی نیازی هستی

 دست به دعا برداری...

 

 

 

بقییه جملات در ادامه مطلب


برچسب ها:

- 11:55

نظر

مردان خیانتکار را شناسایی کنید

نویسنده : reza


 

مردان خیانتکار را شناسایی کنید

به ادامه مطلب بروید...
 


برچسب ها:

- 20:13

نظر

شیوه‌های متفاوت دوست‌ داشتن

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 


 

 شیوه‌های متفاوت دوست‌ داشتن
 

به ادامه مطلب بروید...


برچسب ها:

- 20:0

نظر

روانشناسی کف دست/راهنمای شناخت خواستگار از طریق کف دست

نویسنده : reza
موضوع : مطالب مفید و خواندنی ,  , 

 

روانشناسی کف دست/راهنمای شناخت خواستگار از طریق کف دست
 

به ادامه مطلب بروید... 


برچسب ها:

- 19:58

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد