نظر

بلند قد ترین زن جهان که یک چینی بود در سن ۴۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

نویسنده : reza
موضوع : عکسهای جالب ,  , 

 

دختر بزرگ و فقیر
بیماری یائو دفن زمانی که او ۱۵ سال داشت تشخیص داده شد و از همان زمان پزشکان وجود تومور را در غده هیپوفیز این دختر تشخیص دادند. در آن موقع قد او ۱/۸۲ متر بود. در همان زمان عمل جراحی می توانست همه چیز را تقریبا درست کند. چند مربی ورزشی در آن زمان قصد داشتند او را با بردن به تیم‌های بسکتبال نوجوانان تبدیل به یک ستاره کنند. اما یائو با وجود قد بلند بدن بسیار ضعیفی داشت و به همین خاطر تیم‌های ورزشی خیلی زود از تصمیم‌شان منصرف شدند. خانواده یائو به قدری فقیر بودند که حتی نمی‌توانستند داروهای او را تامین کنند. به خاطر بی پولی، دختر نوجوان دوباره به دهکده کوچکشان در شرق چین برگردانده شد. او روز به روز بزرگتر می شد. دیگر در خانه روستایی برای او جایی نبود و او مجبور شد شب‌ها را در اصطبل و در کنار حیوانات به صبح برساند.

پدرش او را با این اوضاع و احوال مجبور کرد برای خانواده کسب درآمد کند. زمانی که یائو ۲۰ سال داشت، خانواده اش او را برای کار به یک سیرک فرستادند تا او نقش یک موجود غول آسا را برای خنده بقیه بازی کند.
چند سال بعد پدر یائو در اثر بیماری سرطان می میرد. صاحب سیرک او را بیرون می کند و او مجبور می‌شود برای کار به سیرک دیگری برود. اوضاع او در این سیرک بدتر هم شد. صاحب سیرک او را در یک اتاق زندانی کرده بود و تنها زمانی در اتاق را باز می‌کرد که مردم برای تماشای یائو بلیط خریده بودند. این شرایط سخت باعث شد وقتی مدت قراردادش با صاحب سیرک تمام شد به هیچ عنوان تمدید آن را قبول نکند. اما مسئولان سیرک به خاطر درآمد خوبشان او را دزدیدند و یک شبانه روز در بیابان بدون آب و غذا رهایش کردند تا او مجبور به ادامه کار شود. آنها حتی تمام پس انداز یائو را هم دزدیدند که او حتی فکر فرار هم به ذهنش نرسد. هیچ کاری دیگر از دست او برنمی آمد جز آنکه منتظر یک معجزه بماند.

 

نیکوکاران نجات می دهند
معجزه زندگی یائو دفن در یک شب و موقع نمایش در سیرک اتفاق افتاد. دو پزشک برای دیدن برنامه به سیرک آمدند و متوجه وضعیت او شدند. آنها با کمک مالی یک فرد نیکوکار بالاخره او را از آن سیرک لعنتی نجات دادند و تحت مراقبت قرار دادند.
آنها متوجه شدند اگر به زودی یائو تحت عمل قرار نگیرد ممکن است کور شود و حتی بمیرد. در این صورت مادر پیر او به هیچ وجه نمی تواند زندگی او را با وزن سنگین تامین و حتی جابجایش کند. یائو دفن اکنون ۲۰ ساعت از شبانه روز را روی تختی که با کمک‌های خیریه برایش ساخته شده می‌گذراند. او نمی تواند بیشتر از ۱۵ دقیقه روی پاهای خودش بایستد. مردم خیر جهان زمانی متوجه وضعیت او شدند که شبکه معروف برنامه مستندی از زندگی او پخش کرد. آن وقت بود که مسائل مالی برای درمان یائو تقریبا حل شد. پرفسور نینگ گوآنگ هم بعد از دیدن این برنامه حاضر شد تمام جراحی ها را به صورت مجانی انجام دهد تا کمک های مردمی فقط صرف هزینه‌های دیگر درمان یائو شود. پرفسور گوآنگ می‌گوید: یائو دفن آرزوهایی دارد که شاید برای اکثر مردم خیلی عادی به نظر برسد. او می‌گوید:< من نمی‌خواهم به این زودی بمیرم. آرزو دارم با پاهای خودم به خرید بروم،ازدواج کنم و مثل زن های دیگر بچه دار شوم.> عمل ها هنوز ادامه دارد تا شاید آرزوی های کوچک بلند قدترین زن جهان برآورده شود. کسی چه می داند در آینده چه کسی جای او را در این مشکلات و در میان رکورد‌داران خواهد گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها:

- 22:7